Likovni natječaj

24. LN nagrađeni Područna knjižnica Galženica od 1985. godine, uz potporu lista Radost i izdavačke kuće Naša djeca, organizira Likovni natječaj za učenike osnovnih škola velikogoričkoga područja. Književno-umjetnički tekst kao poticaj likovnom izražavanju polazna je i stalna tema natječaja, a uz nju se, također kao neiscrpna ali i posebno značajna ustalila tema Sačuvajmo zavičajnu baštinu. Više je ciljeva natječaja: njegovanje likovne i vizualne kulture, poticanje čitanja knjiga i dječjih časopisa, afirmiranje vrsne ilustracije, poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva, otkrivanje i afirmiranje dječje darovitosti, širenje kruga knjižničnih korisnika. Radove procjenjuju renomirani hrvatski likovni stručnjaci, umjetnici, kritičari, sveučilišni profesori, likovni urednici knjiga i časopisa. Izložba najboljih radova otvara se već nekoliko godina uz rođendan poznatog likovnog umjetnika Ivice Antolčića (rođen 15. svibnja 1928. u Komarevu), koji niz godina s puno radosti, ljubavi i razumijevanja pristupa svakom pojedinom dječjem uratku.

2011128_11269_177025__LN_-_učenici_zvjezdice2011128_11281_756227__LN__2011_2011128_112512_364624__LN_2008_2011128_112533_547324__LN_nagrađeni2011128_112552_891525__LN_20092011128_112636_321125__LN_nagrađeni2011128_112656_67225_LN_prosudbeno_povjerenstvo2011128_112722_351026__LN_2010_2011128_112737_629526__LN_nagrađeni2011128_112816_770727__LN_nagrađeni_učenici

 Poziv za završni program 31. Likovnog natječaja

LIKOVNI NATJEČAJ 2015. U VELIKOJ GORICI

U godini kada Knjižnica Galženica obilježava 35 godina djelovanja, kad postaje neizdržljiva već petnaestogodišnja borba s manjkom knjižničnog prostora u Velikoj Gorici, kada treba žurno odlučiti hoće li se na ovom području za javnu upotrebu sačuvati fizički zdravi primjerci naslova većinom dobre izdavačke produkcije, a ponekad i posebno vrijedne (koja rjeđe izaziva zanimanje pa stoga „opterećuje” police takozvanog slobodnog pristupa) u primjerno organiziranom  i dostupnom spremištu (kad već nema ni riječi o knjižničnoj zgradi potrebnoj Velikoj Gorici!), Likovni natječaj za učenike osnovnih škola velikogoričkoga područja ulazi u četvrto desetljeće postojanja ustrajno nastojeći približiti knjižničnu djelatnost i knjigu što širem krugu mogućih korisnika. Uz njegovu polaznu i stalnu temu Književno-umjetnički tekst kao poticaj likovnom izražavanju  unazad nekoliko godina dodana je tema Sačuvajmo zavičajnu baštinu. Lokalno drveno graditeljstvo, muzejski eksponati, etnografski detalji…ove su godine inspirirali samo 21 % od ukupno 2157 uradaka prispjelih na Natječaj iz osnovnih škola u Pokupskom, Šćitarjevu, Vukovini,Velikoj Gorici (OŠ J. Habdelića, OŠ N. Hribara, OŠ E. Kumičića i OŠ E. Kvaternika) te iz područnih škola u Bukevju, Dubrancu, Lukavcu, Novom Čiču, Šiljakovini i Velikoj Buni. Ove je godine na Natječaj poslano vrlo malo ostvaraja iz predmetne nastave, samo 77, što je jedva 4 % ukupnog broja uradaka. Prvi razredi  zastupljeni su s 475, drugi s 861, treći s 404 i četvrti s 340 radova. Oko 1100 radova dostavile su učiteljice iz OŠ E. Kvaternika! Članovi prosudbenog povjerenstva MIRJANA TOMAŠEVIĆ DANČEVIĆ, prof. u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna i voditeljica Izložbenog salona Izidor Kršnjavi, DAMIR BRČIĆ, akad. slikar i predavač na Učiteljskoj akademiji i MATE LOVRIĆ, likovni umjetnik, ilustrator i autor animiranih filmova, odabrali su 26 uradaka za nagrade i 59 za pismena priznanja. Izdvojili su i pohvalili nekoliko učiteljica zbog posebno uspješne likovne obrade pojedine teme: Marinu Mužek (Kokotiček i Da sam ptica), Ivanu Boban (Jadni jež i Neprilike u magli), Divnu Topolnjak (Moje Turopolje), Lidiju Detelić (Moj zavičaj Turopolje) i Baru Marović (Pješaci stoje – ulice idu). Nakon zaključenja odabira radova i ispisivanja podataka o njihovim autorima, postaju razvidni rezultati Natječaja. I ove je godine uočeno (unaprijed isprika za mogući previd!) da se imena nekih učenika pojavljuju na više odabranih radova ove ili i ove i neke od ranijih godina. Zbog velike konkurencije, to je pouzdan znak da se radi o darovitim pojedincima. Ove i neke od ranijih godina priznanja su dobili Kristijana Novak,4.b, Tomislav Ceković, 3.b, Andro Zidar, 2.d, a priznanja i nagrade Lea Kordić, 4e, Dan Križaj, 2.d,, Ema Vuković, 2.b,Vito Sedmak, 2.b i Petar Jantolek, 3.b. Uz ovogodišnje priznanje Lucija Fruk, 4. r. ima već nagradu i 3 priznanja. U prvom razredu Karlo Špehar, 4.a dobio je nagradu, a slijedeće tri godine priznanja! Patricija Jurković, 4.a i Anja Karas, 6.b  po drugi put dobivaju nagradu.Bruno Bošnjak, 2.a ove godine ima 2 priznanja.  I nagrada i priznanje ove su godine pripali LANI SLIJEPČEVIĆ, 2.b, PATRIKU VESELIĆU, 3.b i NIKOLI HUZJAKU, 4 r. Veselić i Huzjak u drugom su razredu bili među odabranima i dobili priznanje. Zbog ujednačenosti rezultata ove godine nije izdvojena „zvjezdica” Natječaja. Pozivu na Natječaj odazvalo se više od 40 učitelja/učiteljica, a 26 njihovih imena nalazi se na odabranim radovima. Ukupnim rezultatom (nešto boljim od onoga Divne Topolnjak, 3.b OŠ E. Kvaternika) izdvojila se učiteljica 2.b razreda OŠ E. Kvaternika MARINA MUŽEK i ona je ovogodišnja „najuspješnija učiteljica”. Svi učitelji koji su poslali učeničke radove na Natječaj, bez obzira na konačan rezultat i svi učenici spomenuti u katalogu Izložbe najboljih radova, mogu se besplatno učlaniti u Knjižnicu Galženica do kraja lipnja 2015. ili odmah po isteku važećeg članstva. Svi nagrađeni učenici dobivaju knjige. Na obrascima za nagrade i priznanja nalazi se rad Ivice Antolčića, uglednog hrvatskog slikara i ilustratora.     Mr. sc. Marija Ivanović, prof.,viša knjižničarka

 

DSC_0796Agata Režek i Jan Javljak, 8.a, OŠ J. Habdelića – voditelji„Gašpar i Melko“ – Sven Malkoč i Josip Pavlečić„Gašpar i Melko“ – OŠ E. Kvaternika„Prvi sudar“, Josip Banić, 8.d, OŠ J. Habdelića„Prvi sudar“, Josip Banić, 8.d, OŠ J. HabdelićaDvorana Galženica, završnica 31. likovnog natječajaRavnateljica GK VG Katica Matković MikulčićRavnateljica GK VG Katica Matković MikulčićRavnateljica GK VG Katica Matković MikulčićNeven Topolnjak, predstavnik Grada Velike GoriceNeven Topolnjak, predstavnik Grada Velike GoriceNeven Topolnjak, predstavnik Grada Velike GoriceMarija Ivanović, inicijatorica i organizatorica NatječajaMarija Ivanović, inicijatorica i organizatorica NatječajaGosti, učenici, roditelji, učitelji – 31. LNMartina Crnić, Marija Ivanović, Lana Slijepčević, Divna Topolnjak, Nikola HuzjakMartina Crnić, Marija Ivanović, Lana Slijepčević, Divna Topolnjak, Nikola HuzjakNagrada za „najuspješniju učiteljicu“ Marinu MužekSlika s radovima Ivice Antolčića, dar „najučiteljici“Mate Lovrić, član prosudbenog povjerenstva„Glas nagrađenih“ - Iva Plepelić ŠokecJan i Agata čitaju imena nagrađenih učenikaZavršni program 31. lik. NatječajaVesna Župetić, predstavnica Grada V. G. uručuje nagradeVesna Župetić, predstavnica Grada V. G. uručuje nagradeM. Lovrić i V. Župetić uručuju nagradeM. Lovrić i V. Župetić uručuju nagradeM. Lovrić, V. Župetić, M. IvanovićNagrađeni učenici i organizatoriNagrađeni učenici i organizatoriNagrađeni učenici i organizatori

LIKOVNI NATJEČAJ 2014.

DSC_5759 DSC_5932 DSC_6015
 Nazočni na završnom programu  “Zvjezdica” Lucija Fruk, organiz. Marija Ivanović, najuspješnija učiteljica Božica Horvačić, gimnazijalci Marina i Marko  Nagrađeni učenici s učiteljima

NA KRAJU TREĆEG DESETLJEĆA

Prošlo je 30 godina od prvog susreta djece, mladeži i odraslih na otvorenju izložbe najboljih radova pristiglih na likovni natječaj. Puno se promjena zbilo od te 1985.   društvenih, političkih, tehnoloških, svjetonazorskih Natječaj je živio, propozicije su se mijenjale. Praćenje i raščlamba rezultata također. Prvi katalog izložbe napravljen je pisaćim strojem i fotokopirnim uređajem 1991., pravi katalog, tiskani, 1996. godine. Bilo je teških dana, kriznih godina. Prostori su nam se doslovno zatvarali. Ali svijest da radimo nešto dobro za velikogoričku djecu i onu s gravitirajućeg područja, za sugrađane, za knjigu i knjižnicu uvijek mi je iznova davala snagu da planiram slijedeći natječaj. Ključnu podršku davali su mi mnogi učitelji. Bez njihovog stručnog i vrijednog rada s učenicima natječaja ne bi bilo. I kad nisu imali razloga za osobno zadovoljstvo, oni su ga podržavali. Hvala im. Hvala na zalaganju i brizi svim ostalim učiteljima, nastavnicima, profesorima, ravnateljima škola i pedagozima čiji su učenici sudjelovali na ovom Natječaju! Hvala Ivanu Mikšiću na savjetu da Natječaj ostane “lokalni”! Hvala direktoru Ivanu Matanoviću zatim Zvonku Mariniću  i Radovanu Vukoviću koji su na početku bili potporom nastojanju da izlog Knjižnice Galženica postane stalno mjesto izlaganja najboljih učeničkih likovnih ostvaraja. Hvala uredništvu lista za djecu Radost, prof. dr. Joži Skoku i Dragi Kozini koji su od početka pa do prošle godine bili potporom inicijativi populariziranja Radosti ovim Natječajem. Hvala novom izdavaču Radosti, Večernjem listu, na godišnjim pretplatama za nagrađene na 29. natječaju! Hvala svim stalnim i povremenim pokroviteljima odnosno podupirateljima na bilo kakvoj pomoći pri organizaciji i za sudjelovanje na završnim programima. Hvala predstavnicima Grada Velike Gorice  na pozornosti koju posvećuju djeci i mladima i njihovom stvaralaštvu! Hvala roditeljima koji su dolazili sa svojom djecom na završne programe, radovali se skromnim nagradama i simboličnim priznanjima! Hvala učenicima i njihovim profesorima-voditeljima iz osnovnih i srednjih škola, Glazbene škole odnosno Umjetničke škole F. Lučića, koji su scenskim izvedbama književnih djela, vođenjem programa i glazbenim prilozima obogatili mnoge završne programe. Hvala FA Turopolja na živopisnom uključivanju u Natječaj! Hvala brojnim članovima prosudbenih povjerenstava što su profesionalno pristupali svim uradcima. Hvala Ivici Antolčiću na puno ljubavi i topline! Njegov je rođendan 15. svibnja, to je i Međunarodni dan obitelji i uistinu lijep datum za održavanje završnih programa Natječaja! Hvala svim bivšim i sadašnjim knjižničnim i ostalim djelatnicima današnjeg Pučkog učilišta i Gradske knjižnice koji su tijekom tri desetljeća na bilo koji način sudjelovali u ovom velikom poslu! Hvala svima koji su bili “tehnički postav izložbe”.  Pod teškim staklima radovi su najljepši! Hvala na angažmanu (i potpisima!) direktorima odnosno ravnateljima/ravnateljicama ustanova organizatora Natječaja Narodnog sveučilišta J. Kokot, Nar. sveučilišta Velika Gorica, Gradske knjižnice Velika Gorica. Na kraju, hvala svim sugrađanima i žiteljima okolnih mjesta, koji su potaknuti natječajem ili izložbom odabranih radova na bilo koji način, postali korisnicima Knjižnice. Ili je barem donekle upoznali. I najvažnije: hvala svim brojnim učenicima čiji su nas radovi oduševili i svim onima koji i dalje stvaraju bez obzira na rezultate na ovom Natječaju!  Mnogim su učenicima uspjesi na Natječaju dali snažne poticaje za bolji odnos prema školskim obvezama, učiteljima i prijateljima, obitelji, prirodi i tradiciji. Mnoge je uveo u svijet umjetnosti likovne, glazbene, scenske te, naravno, književnosti. I trajno ih obogatio. Nekima je pomogao da lakše nađu svoj put u život. Mnogima je donio RADOST! Zbog svega ovoga vrijedi ustrajati. Mr. sc. Marija Ivanović, viša knjižničarka

TRIDESETI LIKOVNI NATJEČAJ U VELIKOJ GORICI

Stalno nastojanje da se Knjižnica i njena djelatnost, uz ostalo i poticanjem  te afirmiranjem učeničkog likovnog izražavanja, približi što širem krugu mogućih korisnika, zatim podrška vrijednih i darovitih učitelja, kompetentno vrednovanje učeničkih uradaka, potpora uredništva dječjeg lista Radost i Grada Velike Gorice, podrška Prosvjetno pedagoške službe odnosno Agencije za školstvo te prije svega postojanje prikladnog izložbenog prostora na gradskom trgu, razlozi su tridesetogodišnjeg postojanja Likovnog natječaja za učenike osnovnih škola velikogoričkoga područja. Književno-umjetnički tekst kao poticaj likovnom izražavanju polazna je i stalna tema Natječaja, a u ozračju europskog zajedništva nezaobilaznom je postala tema Sačuvajmo zavičajnu baštinu. Na ovogodišnji natječaj pristiglo je 2128 uradaka iz 15 matičnih i područnih škola. Radove je dostavilo preko 50 učiteljica i učitelja (51!), većinom iz razredne nastave. U predmetnoj nastavi nastalo je samo 10 posto uradaka, a za većinu njih (za 72 posto radova) poticaj je bila zavičajna baština, koja je inspirirala  24 posto od ukupnog broja radova nastalih u nižim razredima. Članovi prosudbenog povjerenstva MIRJANA TOMAŠEVIĆ DANČEVIĆ, STJEPKO RUPČIĆ i MATE LOVRIĆ pomnim su odabirom izdvojili 35 uradaka za nagrade i 70 za pismena priznanja. Zapazili su  14 skupina radova koje se odlikuju posebno uspješnom likovnom obradom pojedine teme te su zaslužnim učiteljicama namijenili posebne pohvale: Lidiji Detelić za ptice, Marini Mužek za Uskrs, zimu, Crvenkapicu, Jasenki Medved za mačku i miša, Divni Topolnjak za Grgu Čvarka, Gordani Lektorić za kapelu Sv. Roka, Božici Horvačić za raspelo, Zvonimirovu lađu, kult. spomenike, Karmen Šipušić za detalj arhitekture, Sanji Gusić za Šumu Striborovu te Milki Babić za s reljefa i drvenu kuću. Nakon zaključenja odabira radova i ispisivanja podataka o njihovim autorima, postaju razvidni rezultati natječaja. Tako je i ove godine uočeno da se imena 19 učenika (unaprijed isprika za mogući previd!) ponavljaju na više odabranih radova ove ili ove i prošlih godina što je, zbog velike konkurencije, pouzdan znak da se radi o darovitim pojedincima. Ove godine 2 rada među odabranima imaju Tomislav Jelinić, Petar Jantolek i Nika Čalić, a  Ivan Fujs čak 3! N. Čalić i I. Fujs već su prijašnjih godina bili među najboljima kao i Marta Jelisavčić, Karlo Špehar, Leon Rus te Dora Štrković, Dominik Krajnc i Petar Čurek. Ove godine nagrađeni LUKA DEVERIĆ i KRISTIJAN VILK lani su dobili priznanje, a nagrade ove i prošle godine dobili su JULIJA DUNDOVIĆ, DOROTEA BRDEK i JOSIP TADIĆ. MARIJETA SLAVICA i ANA MIHANOVIĆ ove su godine dobile i nagradu i priznanje, a Ana i 2 priznanja prije tri godine! EMA JANČETIĆ drugu godinu dobiva nagradu, prije tri godine dobila je 3 priznanja! LUCIJA FRUK (3. razr. Dubranec) već je bila među odabranima, a ove je godine dobila nagradu i 2 priznanja te postala  zvjezdica” natječaja. I ove su godine učenici MILKE BABIĆ iz predmetne nastave dobili najviše nagrada (8) i priznanja (14), ona je dobila i posebnu pohvalu za obradu 2 teme. Ponovno je zavrijedila naslov “najuspješnije učiteljice”. U razrednoj nastavi (ali i u najvećoj skupini radova na Natječaju, u skupini  od 623 rada iz četvrtih  razreda, dakle u najjačoj konkurenciji) učenici BOŽICE HORVAČIĆ su dobili najviše nagrada (4) i priznanja (5), a ona je  dobila i posebnu pohvalu za obradu 3 teme. Ovo su razlozi da Božica Horvačić bude proglašena ovogodišnjom “najuspješnijom učiteljicom”. Svi učitelji koji su poslali učeničke radove na Natječaj, bez obzira na konačan rezultat i svi učenici spomenuti u katalogu Izložbe, mogu se besplatno učlaniti u Knjižnicu Galženica do kraja lipnja 2014. Nakladnik Radosti, Večernji list nagrađuje najuspješnije učenike od 1. do 3. razreda godišnjim pretplatama na dječji list Radost. Stariji učenici dobivaju knjige.

LIKOVNI NATJEČAJ 2013.

ln4-2013 ln1-2013 ln2-2013 ln3-2013
Završni program vode Tihana Klasnić i Mario Kos iz FA Turopolje Basnu Lav i miš izveli su učenici iz PŠ Buševec Marija Ivanović,organizator, Milka Babić “najuspješniji učitelj”, “zvjezdice” 29. LN Korina Pavačić i Niko Grospić Najuspješniji sudionici s voditeljima i gradonačelnikom Draženom Barišićem

U suradnji s listom Radost” prije gotovo tri desetljeća organiziran je u Knjižnici Galženica natječaj za najbolje likovne radove učenika osnovnih škola velikogoričkoga područja i on još uvijek, iz godine u godinu, ostvaruje svoje raznovrsne ciljeve. Potiče, vrednuje i prezentira dječje stvaralaštvo, razvija likovnu kulturu i čitateljske interese djece i odraslih, popularizira knjižničnu djelatnost itd. Na ovaj  natječaj, 29. po redu,  prispjelo je najviše radova, čak 2102 i to iz osnovnih škola u Kravarskom, Pokupskom, Ščitarjevu, Velikoj Mlaki, Vukovini, iz svih škola u Velikoj Gorici (J. Habdelića, N. Hribara, E. Kumičića, E. Kvaternika) te iz područnih škola u Dubrancu, Hotnji, Lukavcu, Novom Čiču, Šiljakovini i Velikoj Buni. Radove je poslalo 48 učitelja među kojima je desetak novih imena. Većina je uradaka nastala u razrednoj nastavi, a samo 193 u višim razredima. Tema Književno-umjetnički tekst kao poticaj likovnome izražavanju zastupljena je na 70% svih radova, a iz predmetne nastave stiglo je više uradaka na temu Sačuvajmo zavičajnu baštinu (63%). Članovi prosudbenog povjerenstva MIRJANA TOMAŠEVIĆ DANČEVIĆ, STJEPKO RUPČIĆ i MATE LOVRIĆ odabrali su 98 radova od kojih 33 dobivaju nagradu, a 65 priznanje. Zapazili su još 10 skupina učeničkih radova i za posebno uspješnu likovnu obradu pojedine teme POHVALILI učiteljice: Bernardu Jandriš, Divnu Topolnjak (2 skupine), Lidiju Tomić, Božicu Horvačić, Marinu Golemac (2 skupine), Marinu Mužek, Melitu Krkanić i Milku Babić. Učiteljica Marina Mužek je i najuspješnija mentorica u razrednoj nastavi s 3 nagrade i 7 priznanja. Dio ovogodišnjih najboljih radova pripada učenicima koji su već prošlih godina bili vrlo uspješni na ovom Natječaju. Imena osamnaestak učenika nalaze se, unatoč velikoj konkurenciji, na više izabranih radova na ovogodišnjem i nekoliko prethodnih natječaja. Među najboljim natjecateljima ove i nekih od prošlih godina su: Antonia Miloloža, Medea Arbanas, Magdalena Bradić, Lucija Matković, Lea Nevistić, Ivan Grgić, Dominik Knapić, Karlo Špehar, Juraj Cvjetko, Ema Jančetić, Nika Čalić, Josip Maraković,  Vanesa Miković. Radovi Ivane Pita iz 8. razreda  tri su godine bili među najboljim ostvarajima Ove godine Dora Štrković, 1. razr. i Vanesa Miković iz 4. razr. imaju dva priznanja, a priznanje i nagradu dobile su MIHAELA MUNJIĆ, STELLA PRGIĆ i KORINA PAVAČIĆ koja je, zbog ovogodišnjeg i prošlogodišnjih postignuća, postala zvjezdica” natječaja. Druga zvjezdica” je  NIKO GROSPIĆ, 4. r. koji je svake školske godine bio među najuspješnijim sudionicima natječaja. Najviše nagrada (7) i priznanja (13) ove su godine dobili učenici  MILKE BABIĆ iz OŠ E. Kumičića  te je ona proglašena  najuspješnijim učiteljem”. Zanimljivo je spomenuti da je među mlađim učiteljicama, koje su također vrlo uspješne na ovom tradicionalnom natječaju, nekoliko bivših učenica Milke Babić. Svi učitelji koji su poslali učeničke radove na Natječaj, bez obzira na konačan rezultat i svi učenici spomenuti u katalogu Izložbe, mogu se besplatno učlaniti u Knjižnicu Galženica Gradske knjižnice Velika Gorica do kraja lipnja 2013. Nakladnik Naša djeca d.d. iz Zagreba nagrađuje najuspješnije učenike od 1. do 3. razreda godišnjim pretplatama na dječji list Radost. Stariji učenici dobivaju knjige. Na obrascima za nagrade i priznanja nalazi se nagrađeni rad Glagoljica (autorica Dorotea Brdek, 6.c, OŠ E. Kumičića, Velika Gorica). Mr. sc. Marija Ivanović, viša knjižničarka

LIKOVNI NATJEČAJ 2012.

likovni2012-1 likovni2012-2 likovni2012-3
Završni program 28. likovnog natječaja nagrađeni učenici i voditeljice programa s organizatorima, predstavnicima pokrovitelja i prosudbenog povjerenstva Bernarda Gabela, OŠ E. Kvaternika – “najuspješnija učiteljica” 28. likovnog natječaja za nagradu je dobila sliku rad likovnog umjetnika Mate Lovrića Tea Nevistić, 3.c i Laura Pukanić, 3.a OŠ E. Kvaternika – “zvjezdice” 28. likovnog natječaja

Već dvadeset i osam godina mala knjižnica na središnjem trgu velikogoričkog naselja Galženica uspješno afirmira učeničko likovno stvaralaštvo te kompetentni i uzorni likovno-pedagoški rad  sa šireg velikogoričkog područja. Natječaj koji od početka ima više značajnih ciljeva, od poticanja stvaralaštva do povećanja broja korisnika Knjižnice, postao je tradicionalno mjesto susretanja darovitih učenika, vrsnih učitelja i likovnih pedagoga te  renomiranih hrvatskih likovnih stručnjaka i umjetnika. Književno-umjetnički tekst kao poticaj likovnom izražavanju polazna je i stalna  njegova tema, a uz nju se, također kao neiscrpna ali i višestruko značajna, posebice u ozračju europskog zajedništva, ustalila tema  Sačuvajmo zavičajnu  baštinu. Ove godine pozivu na natječaj odazvale su se osnovne škole iz Velike Gorice (J. Habdelića, N. Hribara, E. Kumičića, E. Kvaternika), iz Pokupskoga, Šćitarjeva, Velike Mlake i Vukovine te područne škola iz Dubranca, Lukavca i Velike Bune. Preko 40 učiteljica i učitelja  dostavilo je 1507 likovnih uradaka od kojih je većina nastala u razrednoj nastavi. Iz viših razreda pristiglo je samo 149 radova. Zacijelo je i mala satnica uz evidentnu strožu prethodnu selekciju razlogom manjeg broja radova  iz viših razreda.  Literarnim tekstom inspirirano je dvije trećine ukupno pristiglih uradaka. Od 487 radova na temu baštine  mlađim učenicima pripada 369 (ili 76 posto). Članovi prosudbenog povjerenstva MIRJANA TOMAŠEVIĆ DANČEVIĆ, viša savjetnica za likovni odgoj, STJEPKO RUPČIĆ, docent na Učiteljskoj akademiji  i MATE LOVRIĆ, likovni umjetnik, izdvojili su 105 radova od kojih 32 dobivaju nagrade, a 73 pismena priznanja. Osim toga, povjerenstvo je zapazilo i 12 skupina radova te POHVALILO učiteljice Božicu Horvačić, Sofiju Tonković, Lidiju Detelić, Divnu Topolnjak, Marinu Golemac (3 skupine!), Danicu Išek, Marinu Mužek, Nediljku Gudelj i Milku Babić (2 skupine) za posebno uspješnu likovnu obradu pojedinih tema. Među odabranim radovima ponovno se mogu uočiti imena učenika koji su zacijelo vrlo daroviti jer su njihovi radovi više puta izdvojeni iz mnoštva uradaka  Među najboljima ove i neke od prošlih godina spominju se: Niko Grospić, Matej Tolić, Patrik Rožanković, Lovro Jurilj, Lara Gabrić, Nika Ešegović, Jakov Pantić, Laura Pukanić Ivona Cvetnić (ove i prošle godine nagrada, 2010. priznanje). Ivana Krilčić ove godine ima 2 priznanja (ranijih godina dobila priznanje i nagradu) kao i Dominik Knapić. Ove godine nagradu i priznanje dobivaju: MATEO ČUNČIĆ, MEDEA ARBANAS, JAKOV PANTIĆ i JURAJ CVJETKO. TEA NEVISTIĆ i LAURA PUKANIĆ zavrijedile su nagradu i po 2 priznanja. One su ovogodišnje su zvjezdice” Natječaja. Najviše odabranih radova pripada učenicima MILKE BABIĆ iz OŠ E. Kumičića: 5 nagrada, 14 priznanja i 2 pohvaljene skupine radova. Simboličnu nagradu najuspješniji učitelj” ove godine dobiva BERNARDA GABELA iz  OŠ E. Kvaternika. Osam uradaka njenih učenika dobilo je nagradu, a pet priznanje. Svi učitelji koji su poslali učeničke radove na Natječaj, bez obzira na konačan rezultat i svi učenici spomenuti u katalogu Izložbe, mogu se besplatno učlaniti u Gradsku knjižnicu Velika Gorica do kraja lipnja 2012. Nakladnik Naša djeca d. d. iz Zagreba nagrađuje najuspješnije učenike od 1. do 3. razreda godišnjim pretplatama na dječji list Radost. Stariji učenici dobivaju knjige. Na obrascima  za nagrade i priznanja nalazi se nagrađeni rad Lovre Jurilja iz 4.b razreda Osnovne škole Velika Mlaka. Mr. sc. Marija Ivanović, viša knjižničarka

O 27. Likovnom natječaju:

LIKOVNI NATJEČAJ U VELIKOJ GORICI 2012. GODINE (o rezultatima natječaja piše organizatorica i inicijatorica Natječaja mr. sc. Marija Ivanović) Ponosni što pripadamo velikoj obitelji Radostaša – čitatelja, suradnika, promicatelja dječjeg časopisa koji je 1951. godine inicijativom nekoliko suradnika utrnuloga Smilja” zapravo nastavio tradiciju najstarijeg hrvatskog dječjeg časopisa (Smilje je izlazilo od 1873.  do 1945. godine), čestitamo Radosti 60 godina izlaženja na radost (i korist!) brojnim čitateljima, posebice učenicima nižih razreda osnovne škole! Velikogorički likovni natječaj već se 27 godina uspješno oslanja na raznoliku potporu uredništva i suradnika Radosti, a zauzvrat nastoji ovaj kvalitetni list predstaviti što širem krugu budućih čitatelja, ali i podsjetiti roditelje te djedove i bake današnjih učenika na Radost njihova djetinjstva. Književno-umjetnički tekst kao poticaj likovnom izražavanju polazna je i stalna  tema Likovnog natječaja za učenike osnovnih škola s velikogoričkoga područja, a uz nju se, također kao neiscrpna ali i posebno značajna,  ustalila tema  Sačuvajmo zavičajnu  baštinu. I ove godine pozivu na natječaj odazvale su se sve osnovne škole iz Velike Gorice (J. Habdelića, N. Hribara, E. Kumičića, E. Kvaternika),  zatim škole iz Pokupskoga, Šćitarjeva, Velike Mlake i Vukovine te područne škole iz Bukevja, Dubranca, Lukavca,  Novog Čiča, Rakitovca i Velike Bune.  Učitelji su poslali 1801 likovni uradak. Većina je radova nastala u razrednoj nastavi, u predmetnoj samo 216. Literarnim tekstom inspirirano ih je 65 posto. Među radovima na temu baštine čak 547 radova (ili 87 posto) pripada mlađim učenicima. Članovi prosudbenog povjerenstva MIRJANA TOMAŠEVIĆ DANČEVIĆ, STJEPKO RUPČIĆ  i MATE LOVRIĆ pomnim su odabirom izdvojili 31 uradak  za nagradu i 60 za pismeno priznanje. Među odabranim radovima ponovno se mogu uočiti imena učenika koji su zacijelo vrlo daroviti jer su njihovi radovi više puta  izdvojeni iz mnoštva uradaka  nastalih u više škola. Među najboljima ove i neke od prošlih godina spominju se: Niko Grospić, Lovro Jurilj, Matej Tolić, Nika Wolgemut, Štefica Trputec, Ana Jović, Ivona Cvetnić, Korina Pavačić, Irena Rokić.      Nekoliko učenika ove godine ima po dva priznanja: Ana Mihanović, Mateja Kirin i Martin Mijadžiković, a Ema Jančetić čak tri. Nagradu i priznanje zavrijedili su: LEONARDO BABIĆ, LAURA PUKANIĆ i MARIJA KNEŽEVIĆ. Ovogodišnja zvjezdica” natječaja je    ADAM BRNAD iz Velike Mlake s dva nagrađena rada. Vrlo uspješnom likovnom obradom pojedinih tema nametnulo se 7 skupina radova te je povjerenstvo posebno pohvalilo učiteljice pod čijim voditeljstvom su nastale: Božicu Horvačić, Marinu Mužek, Maju Čunčić, Nediljku Gudelj (2 skupine), Nataliju Čunčić i Milku Babić. Simboličnu nagradu najuspješniji učitelj” zavrijedila je ove godine NADA TOMAŠIĆ (OŠ N. Hribara). Pet uradaka njenih učenika dobilo je nagradu, a šest priznanje. Svi učitelji koji su poslali učeničke radove na Natječaj, bez obzira na konačan rezultat i svi učenici spomenuti u katalogu Izložbe, mogu se besplatno učlaniti u Područnu knjižnicu Galženica do kraja lipnja 2011. Nakladnik Naša djeca d. d. iz Zagreba nagrađuje najuspješnije učenike od 1. do 3. razreda godišnjim pretplatama na dječji list Radost. Stariji učenici dobivaju knjige. Na obrascima  za nagrade i priznanja nalazi se nagrađeni rad Ivana Grgića iz 2.b razreda Osnovne škole E. Kvaternika. Mr. sc. Marija Ivanović, viša knjižničarka Likovni natječaj za učenike osnovnih škola velikogoričkog područja 2011. godine Kao i niz godina do sada s veseljem primjećujem da učenice i učenici osnovnih škola velikogoričkog područja unutar ovih relativno ograničenih zadanih motiva nastavljaju sa zanimanjem istraživati svoje stvarno i imaginarno okružje i oblike osobnoga likovnog iskaza. Pritom ostaje neosporno da njihovu živu likovnu radoznalost primarno potiču, a potom i razvojno i dobno primjereno podržavaju upravo učiteljice razredne nastave i likovne kulture koje se opredjeljuju za istraživačke metode rada u nastavi. Najbolje od njih već tradicionalno ili pak već tijekom prvih godina rada s učenicima uspijevaju održati svježinu dječje i svoje profesionalne motivacije, zamjenjujući nastavnu rutinu ili čak upravo provjereni uspješni pristup nastavnim sadržajima iskušavanjem malih ili većih pomaka u kutu” prilaženja likovnom problemu, likovnim govorom o istom motivu uz pomoć drugih elemenata i njihovih odnosa, drugih tehnika, pa i male provjere novih tehnika. Uz to, na radost Povjerenstva za odabir najuspješnijih dječjih radova i u korist generacija uistinu sretnih učenika, estetski osjetljive učiteljice uvijek znaju prepoznati granice između likovnog istraživanja koje otvara nove putove u dječjem stvaranju i pritom ih to veseli te prividno inovativnih i privlačnih tehnika, posebno tehnika” koje se dnevno nude i propagiraju u popularnim medijima i mnogobrojnim kreativnim” radionicama. Stoga uživajmo u razgledanju autentičnoga dječjeg likovnog govora, zasada u crtačkim i slikarskim tehnikama, a s pomisli kako bi tek bilo zanimljivo zaviriti u njihov svijet trodimenzionalnog oblikovanja. Mirjana Tomašević Dančević, prof. viša savjetnica za likovnu kulturu i likovnu umjetnost Učiteljski poticaj, dječje stvaralaštvo (o 27. likovnom natječaju u Velikoj Gorici) Snalaženje (znanje i uvid) mentora-učitelja s tehničkom stranom”  rješenja i same izvedbe je odlučno za konačnu izvrsnost rada. Možemo uočiti nekoliko načina korištenja tehnika u pristiglim radovima: kao čiste tehnike (jedna tehnika), kombinirane tehnike, loše kombinirane tehnike te tehnike s neadekvatnim materijalima. Naravno da, kao i kod čistih tehnika,  i kod kombiniranih pogotovo, nailazimo na dosta radova koji nisu na tragu mogućnosti koje te tehnike dopuštaju. Dobri radovi u pravilu pokazuju visok stupanj osjetljivosti za iskorištavanje likovnosti koju sama tehnika sadržava i omogućuje – kako u radovima jedne tehnike, tako i u kombiniranim tehnikama. Mogućnosti samih tehnika u kombinaciji predstavljaju (novi) izazov za učitelje mentore te upućuju na načine nadopunjavanja i strukturne povezivosti karakteristično-izražajnih strana tehnika koje mentor treba znati prepoznati te metodičkim pristupom kvalitetno približiti učeniku kao poticaj za kreativno rješavanje povezivanja karakteristika likovnih struktura. Radovi koji nisu iskoristili narav tehnike kao mogućnost izražajnijeg likovno-estetskog učinka u izvedbi samo jedne tehnike, nose u sebi odgovornost (i) učitelja, pogotovo ako veći broj radova na to ukazuje. Odgovornost učitelja raste kod kombiniranih tehnika budući da upravo oni  upućuju učenike koje će tehnike koristiti te na koji način, dok kulminira” u radovima u kojima susrećemo različite neadekvatne materijale lijepljene po papiru čime se u želji za očiglednom” originalnošću postiže nešto sasvim suprotno i estetski manje vrijedno. Ne treba nam dodatno istraživanje da zaključimo kako je vrijednost učitelja veliki uvjet za iskorištavanje potencijalne dječje izvrsnosti. Takav zaključak nas dalje upućuje na konstataciju o dječjoj kreativnosti koja je velika i sveprisutna, i koja čeka kvalitetan poticaj da bi se iskazala i ostvarila. Odgovornost s kojom se ovdje susrećemo je jako velika, budući da priznajemo  kako njihovo (dječje) ostvarenje u velikoj mjeri ovisi (može ovisiti) o našoj sposobnosti da je potaknemo i vodimo.

Docent Stjepko Rupčić,akademski slikar.