Projekt su ostvarili polaznici mješovite skupine ranog učenja engleskog jezika u Dječjem vrtiću Ciciban od veljače 2018. do svibnja 2018. godine.
Projekt je započet za vrijeme Karnevala, kad nam je Picasso i slika Dore Maar poslužila kao inspiracija za različite izrade lica. Prihvaćeno je od djece, s upitima tko je bio Picasso, tko su slikari i što sve oni rade. Tako smo krenuli u različito istraživanje likovne umjetnosti. Cilj projekta je upoznati djecu sa životom i radom različitih umjetnika, proširiti mogućnost upotrebe različitih materijala i tehnika u likovnom stvaralaštvu, razvijati ljubav i pozitivan stav prema umjetnosti. U ostvarenju ovog projekta imali smo pomoć roditelja, kustosice Sare iz Muzeja Suvremene Umjetnosti i studenta Akademije likovnih umjetnosti Ivana Knoppa.
Upoznavali smo rad slikara:
- Pablo Picasso
- Vasilije Kandinsky
- Frida Kahlo
- Georgia O’ Keeffe
- Vincent Van Gogh
- Leonardo da Vinci
- Jean Miro
- Piet Mondrian
- Andy Warhol
- Jackson Pollock
- Claude Monet
- Salvador Dali
Tehnike kojima smo se koristili:
- Pastela i kolaž
- Tempera, drvo, kamen
- Oporaba role papira i salveta
- Slikanje temperama po foliji
- Tempere i slikanje vilicom
- Flomaster na iverici
- Crtanje na svili
- Slikanje po staklu
- Pečatni tisak na slikarskom platnu
- Platno i špricanje
- Slikanje akrilnim bojama po crijepu
- Modeliranje hladnim porculanom
- Crtanje ugljenom
- Slikanje tušom
- Vodene boje
Malaguzzi je govorio da dijete ima urođenu znatiželju i kreativnost, te tako istražuju sebe i svijet oko sebe. Jedna od zadaća likovnog odgoja jest upoznavanje djece sa svijetom umjetnosti. Odgojno-obrazovna vrijednost likovnosti u cjelini ostvaruje se neposrednim stvaralačkim radom djece i promatranjem likovnih djela.
Stvaralaštvo likovnih umjetnika predočeno je djeci kroz priču o njihovim životima, promatranju njihovih djela, te su im prikazani video clipovi o umjetnicima. Primijenjena je metoda estetskog transfera koja obuhvaća većinu likovno-didaktičkih zahtjeva i načina izvođenja likovnih aktivnosti. U metodi estetskog transfera bitno je da se preko reprodukcije i provođenja likovno-pedagoškog procesa ne prenose samo informativne spoznaje već i estetske komponente koje sadrže umjetnine. (Duh, 2009.)
Tekst napisale i projekt provele odgojiteljice:
Josipa Nuić, mag.praesc.educ
Katarina Šeravić, mag.praesc.educ., odgojitelj mentor
Podijeli na Facebook-uPodijeli na Twitter-uPodijeli na Google+Podijeli na Linkedin-u