Radionice za djecu s poteškoćama čitanja
Prema istraživanju koje je 2017. godine provedeno od strane knjižnice u osnovnim školama na našem području, oko 5 % učenika ima dijagnosticirane teškoće čitanja i /ili disleksiju.
Te teškoće često se očituju u sporosti čitanja, slovkanju, nepovezivanju slova, nerazumijevanju teksta, zamjeni riječi pri čitanju i sl. Poteškoće u čitanju često su povezane i poteškoćama u pisanju (disgrafija), teškoćama u matematici (diskalkulija) te srodnim teškoćama učenja i pamćenja koji onda postaju prepreka u svladavanju školskog gradiva.
Svjesni sve većih posljedica koje imaju učenici s teškoćama čitanja, Dječji odjel Gradske knjižnice Velika Gorica organizirao je ciklus edukativnih radionica na kojima se s učenicima radi na otklanjanju navedenih teškoća.
Radionice su vodile mag. logopedije. Interes je bio jako velik no, zbog ograničenog prostora i vremena logopedica, radionice je pohađalo dvadeset i dvoje učenika drugih, trećih i četvrtih razreda.
Problemi koji prate disleksiju i ostale teškoće čitanja mogu se terapijom i podrškom najbližih uvelike smanjiti a ponekad i u potpunosti riješiti. Bez adekvatne pomoći mali broj učenika uspije sam svladati školsko gradivo u skladu sa svojim intelektualnim potencijalom. Osim toga kod tih učenika se smanjuje samopouzdanje i imaju lošiju sliku o sebi u odnosu na druge učenike.
Projekt radionica za djecu s poteškoćama čitanja započet je pod nazivom „Super Slovko“ u suradnji s Volonterskim centrom Velika Gorica koji je osigurao sredstva za nabavu radnog materijala za potrebe održavanja radionica. Stručne voditeljice bile su magistre logopedije.