Radno vrijeme knjižnice: Kliknite ovdje

Virtualna promocija knjige „Spisateljsko oko“ Nade Mihoković-Kumrić

Uz Dan hrvatskih knjižnica u srijedu 11. studenoga 2020. najavljujemo prvo virtualno predstavljanje knjige u nakladi Gradske knjižnice Velika Gorica. Riječ je o knjizi velikogoričke književnice Nade Mihoković-Kumrić „Spisateljsko oko: osvrti, pogledi i zapisi o pisanju za djecu“ koja je objavljena prošle godine u listopadu, ali zbog nesretnih okolnosti vezanih uz koronavirus svi su planirani termini predstavljanja do sada morali biti odgođeni i na kraju otkazani. To nas svejedno nije spriječilo da ovaj vrijedan naslov predstavimo javnosti i u skladu s „novim normalnim“ odlučili smo to napraviti u virtualnom okruženju i snimiti književni prilog u kojem vam na zanimljiv način prezentiramo knjigu „Spisateljsko oko“ – svojevrsni priručnik za sve one koji se žele baviti pisanjem.

Premijera književnog priloga u kojem predstavljamo „Spisateljsko oko“ bit će u srijedu 11. studenoga 2020. od 8:15 od kada će biti dostupna na Youtube kanalu Gradske knjižnice Velika Gorica.


Uz voditeljicu i scenaristicu Anu Katulić u nastajanju priloga sudjelovao je i niz sugovornika: autorica knjige Nada Mihoković-Kumrić, recenzentica dr.sc. Dubravka Težak, ravnateljica Gradske knjižnice Velika Gorica i urednica knjige Katja Matković Mikulčić, profesorica hrvatskog jezika i književnosti Goranka Dimoski, a iako se na snimanje nije mogao odazvati i autor pogovora Miroslav Mićanović, možemo poslušati dio njegova prikaza knjige. Tekstove iz knjige čitaju Ana Katulić, Zlatko Vnučec i autorica Nada Mihoković-Kumrić. Snimanje i montaža zasluga su Igora Kolarca iz VG foto studija.

O knjizi „Spisateljsko oko: osvrti, pogledi i zapisi o pisanju za djecu“ Nade Mihoković-Kumrić:

U izdanju Gradske knjižnice Velika Gorica u listopadu 2019. godine objavljena je knjiga velikogoričke književnice Nade Mihoković-Kumrić „Spisateljsko oko: osvrti, pogledi i zapisi o pisanju za djecu“. Knjiga je dio autoričinog niza o čitanju, pisanju i vrednovanju književnosti za djecu i mlade. Za razliku od prethodno objavljenog naslova “Čitateljsko oko: (osvrti, ogledi, pogledi)” koji se bavio problematikom čitanja, knjiga “Spisateljsko oko” je koncipirana kao svojevrsna radionica pisanja te je namijenjena svima koji se žele baviti pisanjem, kao i pedagozima, odgajateljima, učiteljima i roditeljima koji žele saznati više o pisanju za djecu. Predgovor je napisao književnik i književni kritičar, voditelj Centra za kreativno pisanje (CeKaPe) Miroslav Mićanović, a pogovor u obliku stručne recenzije “Nastavak borbe za čitatelja” dr.sc. Dubravka Težak, povjesničarka i književna kritičarka dječje književnosti s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Urednica knjige je ravnateljica Gradske knjižnice Velika Gorica Katica Matković Mikulčić, viša knjižničarka, spisateljica i urednica. Tekst knjige prošao je i stručnu lekturu, te je opremljen originalnom naslovnicom na koricama velikogoričke grafičke dizajnerice Irene Mihalinec.

Knjiga predstavlja svojevrstan priručnik za sve one koji žele naučiti pisati, a uz opis niza tehnika pisanja novih i rada na već napisanom književnom tekstu, donosi i autoričin osoban pogled na pisanje kojim se uspješno bavi cijelog života, te tako postaje nezaobilaznim štivom za sve koji se profesionalno bave bilo kojom vrstom književne djelatnosti.

Knjiga je strukturirana u četrnaest poglavlja i, kako u predgovoru piše Miroslav Mićanović, „uvodi nas u svijet pisanja iz perspektive vlastitoga pogleda kojim se na posao pisanja, u konceptualno lijepo osmišljenoj knjizi, osvrće, ogleda i zapisuje. U središtu su njezina zanimanja „djeca, knjiga i pisanje“, odnosno sve ono što se u tom neizvjesnom i pustolovnom prostoru događa i mijenja na putu do (kratke) priče, do fabule… te na iscrpan i sustavan način daje različite primjere priča, njezinih mogućnosti i učinaka na čitatelja.“

Osim problematike pisanja za djecu i različitih načina preoblikovanja književnog teksta, autoricu zanima i recepcija djela od strane djeteta-čitatelja. Poseban dio knjige posvećen je i problematici dječjih poteškoća u čitanju (disleksija) te preporukama kako takvoj djeci približiti čitanje prilagodbom forme i sadržaja književnog teksta.